|
| Forfatter | Besked |
|---|
fibibuz
Antal indlæg: 3 Join date: 28/12/11
 | Emne: De gode gamle dage Ons dec 28, 2011 3:26 pm | |
| Det knalder og brager herude hvor jeg bor, det ene kæmpe brag afløser det andet og jeg sidder tilbage og tænker.. Hvad er der dog blevet af de små knald? Strygere, fluer eller 10 æres kinesere? Jeg savner sku de små knald der både var sikre for fingrene og hørelsen.. |
|
 | |
Mikkelsen Admin

Antal indlæg: 93 Join date: 12/03/11 Age: 28 Geografisk sted: Warszawa, Polen
 | Emne: Re: De gode gamle dage Ons dec 28, 2011 4:18 pm | |
| Savner også de små knald, det tætteste vi kommer på er efterhånden bare cracklingballs.. Glemmer aldrig "skrubtudser", det første fyrværkeri som jeg stiftede bekendtskab med. Total nostalgi! Selvom småt også er godt, fik jeg dog først for alvor interessen i 2000. Da min kære far havde købt den største raket (400gram), med hjem til nytårsaften. Det var uden tøven, det mest fantastiske stykke fyrværkeri jeg har set til dato. Savner de gode gamle dage  |
|
 | |
fibibuz
 | Emne: Re: De gode gamle dage Ons dec 28, 2011 9:21 pm | |
| Personligt ville jeg da ønske at feks de helt små strygere var lovlige, jeg er sikker på at det vil kunne fjerne en del af det hjemmelavet fyrværkeri, så de knalder jo ligeså godt som en heksehyl man tramper på.. Nu er jeg efterhånden så gammel at jeg ikke kender nogen der kan skaffe disse småting og det syns jeg da er pisse ærgeligt for jeg vil da hellere lære mine unger at bruge den slags så de kan lære hvordan det fungere, fremfor at de køber en kæmpe kanon slag i skolen og det så ender galt.. |
|
 | |
stsddb
Antal indlæg: 11 Join date: 06/12/11 Age: 23 Geografisk sted: Slagelse
 | Emne: Re: De gode gamle dage Tors dec 29, 2011 10:07 am | |
| For nogen år siden sprang en stryger i hånden på mig. Det var som at blive slået over hånden med et bræt. Der skete ikke så meget andet end en blå negl.
Synes alligevel normale strygere skal være lovlige da de tydeligvis ikke kan ødelægge det store.
Jeg tror bare at de højere magter tror at mere vil ha' mere. Det er især tilfældet idag, for når man endelig har muligheden så skal der satme købes. |
|
 | |
lasseg
Antal indlæg: 7 Join date: 05/12/11
 | Emne: Re: De gode gamle dage Fre dec 30, 2011 8:10 am | |
| Nu siger du nok, at de ikke kan ødelægge det store, men jeg kender nogle som fik svære skader, efter at have leget med strygere. Problemet, tror jeg, med sådan noget småt knaldfyrværkeri er, at det ikke siger tilstrækkeligt "bang"så folk har respekt for det, og så er det, at det går galt, for så begynder folk at lege med det.  |
|
 | |
stsddb
Antal indlæg: 11 Join date: 06/12/11 Age: 23 Geografisk sted: Slagelse
 | Emne: Re: De gode gamle dage Fre dec 30, 2011 11:48 am | |
| Svære skader ved en normal stryger? Så skal man satme holde godt fast omkring den.
Der er strygere der kan tage det meste af en hånd. Ikke dem jeg snakker om.
Respekten kan man få, når man prøver det jeg prøvede. Hvis man altså ikke har den i forvejen. Husk at det stadig kun må købes af voksne over 18. |
|
 | |
lasseg
Antal indlæg: 7 Join date: 05/12/11
 | Emne: Re: De gode gamle dage Søn jan 01, 2012 1:34 pm | |
| Det var noget med at de havde puttet nogle strygere ned i et brugt bomberør og så sprag de for tidligt. Deres syn blev noget kun påvirket.. Og hvad mener du med det sidste "Husk at det stadig kun må købes af voksne over 18."? |
|
 | |
fibibuz
 | Emne: Re: De gode gamle dage Ons jan 04, 2012 4:28 pm | |
| Det er klart at tingene er farlige når de bruges forkert.. Hvordan kan deres syn blive skadet når de bruger beskyttelses briller som man jo selvfølgelig altid gør? Jeg må indrømme at jeg da hellere så mine unger fyre en stryger af fremfor, at finde en af de mange videoer der ligger på youtube hvor børn viser hvordan man kan bygge et heksehyl om til et kanon slag.. |
|
 | |
|