Danmarks største krudtforum!

IndeksGalleryFAQSøgTilmeldte brugereGrupperTilmeldLogin
Login
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Hvem er på nu
Der er i alt 2 brugere på systemet nu: Ingen tilmeldte, ingen skjulte og 2 gæster :: 2 Bots

Ingen

Flest brugere online på samme tid var 59, Søn dec 11, 2011 7:38 pm
Statistics
Der er i alt 124 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er krudtmester

Vores brugere har i alt skrevet 356 indlæg in 84 subjects

Share | 

Rør til afskydning af shells (kugler)

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
ForfatterBesked
ravedome

Antal indlæg: 26

IndlægEmne: Rør til afskydning af shells (kugler)   Tirs nov 22, 2011 6:01 am

Nogen der ved hvor man kan købe eller lave et rør til afskydning af shells (kugler) ?
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

Antal indlæg: 93
Geografisk sted: Warszawa, Polen

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Tirs nov 22, 2011 6:07 am

God tråd, her er et link til et sted hvor jeg selv planlægger at købe morterer til luftbomber. Smile

http://www.pyro-stuff.com/mortierbuizen.html

//Mikkelsen
Vis brugerens profil http://fyrvaerkeri.danskforum.net
ravedome

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Tirs nov 22, 2011 7:03 am

Takker for svaret.

Bliver lidt dyrt, da forsendelsen koster mere end selve varene, så prøver lige at se hvad jeg kan finde af andre steder. Poster her hvis jeg finder noget interessant.
Vis brugerens profil
ravedome

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Tirs nov 22, 2011 7:43 am

Priserne havner stort set på det samme.
Vis brugerens profil
ravedome

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Ons nov 23, 2011 7:24 pm

Hvordan ville placere kun et rør ?

Ved brug af flere rør ville jeg benytte et rack men er lidt i tvivl med et enkelt rør. Det kan jo ikke stå af sig selv.
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Tors nov 24, 2011 8:57 am

ravedome skrev:
Hvordan ville placere kun et rør ?

Ved brug af flere rør ville jeg benytte et rack men er lidt i tvivl med et enkelt rør. Det kan jo ikke stå af sig selv.

Jeg plejer at have en murerspand fyldt med sand, hvor røret kan stå godt og stabilt uden at vælte. Det virker for alle luftbomber mellem 2" - 4".
Alle rør fra 5" - 16" skal efter min mening graves ned i jorden. Smile
ravedome

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Lør dec 03, 2011 6:07 am

Er det muligt at bruge f.ek.s et 5" rør til afskydning af 3" og 4" kugler ?
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Lør dec 03, 2011 7:20 pm

ravedome skrev:
Er det muligt at bruge f.ek.s et 5" rør til afskydning af 3" og 4" kugler ?

Haha, nej.
Det siger lidt sig selv.. Du vil nok få blæst kuglen ud af røret, men den ryger nok ikke mere end en enkelt meter eller to op i luften.. Før den falder til jorden igen, og så har du balladen!
Så nej, det må du aldrig gøre. Det er derfor folk kommer til skade!
ravedome

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Tors dec 08, 2011 8:22 am

Takker for svaret.

Jeg spurgte fordi jeg har set rør som sælges til at afskyde både 3" og 4" kugler af med.
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Søn dec 18, 2011 9:18 pm

ravedome skrev:
Takker for svaret.
Jeg spurgte fordi jeg har set rør som sælges til at afskyde både 3" og 4" kugler af med.

Rent bullsh*t hvis du spørger mig, jeg ville personligt aldrig stole på sådan et rør i hvert fald.

//Mikkelsen Smile
MaMmE

Antal indlæg: 7

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Tirs dec 27, 2011 1:56 pm

Hvilke krav er der egentlig til længder på sådanne rør?
Jeg tænkte, om man kunne bruge et 4" ABS-plast rør til en 4" shell? Sådan noget rør fåes jo i byggemakeder
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Ons dec 28, 2011 4:13 pm

MaMmE skrev:
Hvilke krav er der egentlig til længder på sådanne rør?
Jeg tænkte, om man kunne bruge et 4" ABS-plast rør til en 4" shell? Sådan noget rør fåes jo i byggemakeder

Som udgangspunkt skal du gange kaliberen med 7 Smile
Dvs:

3" x 7 - 21" (53cm)

Bemærk at dette kun giver Minimumslængden, jeg selv ville nok aige at man skulle gange kaliberen med 9 Smile

//Mikkelsen
ravedome

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Man jan 02, 2012 10:53 am

Kan lige opdatere med min egen erfaring.

En 3" kugle kan godt afskydes fra et 4" rør men det anbefales ikke, da kuglen ikke skydes op i den korrekte højde, hvilket gør at effekten ikke bliver så god.
Vis brugerens profil
brightshadow

Antal indlæg: 8
Geografisk sted: Denmark

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Man feb 20, 2012 10:01 pm

Hej folkens

Sorry for at Hijacke tråden..

Men hvordan er der er Luftbomber man kan købe som "Atillery" mm. bygget op ?

en kugle de står på en slags fod som jeg gætter på indeholder en "lift-Charge" ?

og så er der en "relativt" lang lunte på, skal den bare gå op ad hullet på hvor luftbomben afskydes of ad ? og hvad med luntener det en hurtigbrændene så man gør klogt i at forlænge den med et stykke Visco ?

Hvad lavere det lille rør på toppen af kuglen ?

mvh. Bright..

Insane video jeg kom til at google:(ADVARSEL: Bør ikke efterlignes der hjemme !)

Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Rør til afskydning af shells (kugler)   Tirs feb 21, 2012 8:29 am

brightshadow skrev:

Men hvordan er der er Luftbomber man kan købe som "Atillery" mm. bygget op ?

en kugle de står på en slags fod som jeg gætter på indeholder en "lift-Charge" ?

og så er der en "relativt" lang lunte på, skal den bare gå op ad hullet på hvor luftbomben afskydes of ad ? og hvad med luntener det en hurtigbrændene så man gør klogt i at forlænge den med et stykke Visco ?

Hvad lavere det lille rør på toppen af kuglen ?

mvh. Bright..

Det er kun amerikanerne som kalder dem artillery shells. Det er IMO en helt gal fortolkning, eftersom det bare er fyrværkeri. Og ikke mortergranater.

Som du selv er inde på så indeholder foden løftekrudtet, som skyder luftbomben af sted.

Den lange lunte er "quickmatch", det er små bomuldssnore som er dækket i sortkrudt, og så langt ind i et lille papirrør som er dækket i plastik. Det ville være synd at kalde quickmatch for hurtigtbrændende, det er nærmere en eksplosion.
Quickmatch brænder med 50m/s såååå... Nogle luftbomber er allerede forsynet med et stykke visco, det ved jeg for eksempel at den på det billede, som du har lagt ind, er.

Det du kalder "det lille rør", er egentligt bare en stjerne som antænder når løftekrudtet går af. Den giver luftbomben en flot hale (gerne i sølv), når den stiger til vejrs.

Mvh,
Mikkelsen

Rør til afskydning af shells (kugler)

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Next