Danmarks største krudtforum!

IndeksGalleryFAQSøgTilmeldte brugereGrupperTilmeldLogin
Login
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Hvem er på nu
Der er i alt 2 brugere på systemet nu: Ingen tilmeldte, ingen skjulte og 2 gæster :: 2 Bots

Ingen

Flest brugere online på samme tid var 59, Søn dec 11, 2011 7:38 pm
Statistics
Der er i alt 124 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er krudtmester

Vores brugere har i alt skrevet 356 indlæg in 84 subjects

Share | 

Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Pyrus

Antal indlæg: 3

IndlægEmne: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Fre okt 21, 2011 4:33 pm

Hej,

Er det nogen som har erfaring med effekten af de polske kanonslag som hedder La Bomba og Colour Salute iforhold til de danske produceret kanonslag som har samme størrelse som paprøret fra en køkenrulle?

/Pyrus
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

Antal indlæg: 93
Geografisk sted: Warszawa, Polen

IndlægEmne: Re: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Fre okt 21, 2011 8:17 pm

Ja det har jeg, er der noget specifikt du gerne vil vide?

De polske er både kraftigere, mere sikre og af en meget bedre kvalitet end de danske kanonslag.
Kig eventuelt forbi min kanal på YouTube, her har jeg videoer uploadet med de forskellige typer af colour salute, Fp3 osv.

www.youtube.com/ThunderingEurope

Med venlig hilsen,
Mikkelsen Smile
Vis brugerens profil http://fyrvaerkeri.danskforum.net
Pyrus

Antal indlæg: 3

IndlægEmne: Re: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Søn okt 23, 2011 5:26 pm

Det jeg tænkte på var størrelsen på braget. De danske "køkkenruller" syntes jeg giver et pænt stort dybt brag. Jeg syntes bare ikke La Bomba og Colour Salute ser så store ud rent fysisk.

/Pyrus
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Man okt 24, 2011 12:33 pm

Alt er selvfølgeligt relativt. Men min erfaring er at en Colour salute er at sammenligne med et 12" kanonslag. Nu går jeg ud fra, at du ikke har den store erfaring. Men et dansk kanonslag er virkelig fesent i forhold til størrelsen.
Som jeg skrev før, så er størrelsen ikke alt Wink
adrianhinge

Antal indlæg: 8

IndlægEmne: Re: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Tirs nov 22, 2011 12:34 pm

Vil nu sige at størrelsen har noget at sige på den måde, at den afgør hvor "dybt" braget er, altså ved hvilken frekvens. La Bomba, Colour Salute, FP3 osv giver et ordentligt BANG, mens store kanonslag (køkkenrullestørrelse) giver et BOM. Jeg tror umiddeltbart at de største lovlige køkkenrullekanonslag fra de forskellige lande i europa er det ultimative. Ihvertfald det sikreste.
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Tirs nov 22, 2011 7:19 pm

adrianhinge skrev:
Vil nu sige at størrelsen har noget at sige på den måde, at den afgør hvor "dybt" braget er, altså ved hvilken frekvens. La Bomba, Colour Salute, FP3 osv giver et ordentligt BANG, mens store kanonslag (køkkenrullestørrelse) giver et BOM. Jeg tror umiddeltbart at de største lovlige køkkenrullekanonslag fra de forskellige lande i europa er det ultimative. Ihvertfald det sikreste.

Hvor dybt braget er, afhænger ikke af størrelse eller bygning af kanonslaget. Men om hvilken form for blitzpulver de indeholder. Almindeligt blitzpulver indeholder Aluminium, hvilket giver et meget højt og skarpt knald. Hvis man i stedet bruger magnesium, får man et meget dybere og mere rungende brag. Vil tro at de kanonslag du har haft med at gøre, indeholder magnesium og ikke aluminium.
IMHO er køkkenrullekanonslag noget virkeligt crap. Og det er af 4 primære årsager:

1) De er ikke produceret af rigtige fyrværkerifabrikker. (Nærmere krudtkalle som sidder og leger med flashkrudt i sin kælder)

2) Luntekvaliteten er indimellem af meget ringere kvalitet, husk at krudtkalle ikke har råd til gode materialer, men bare skal tjene hurtige penge.

3) Prisen er fuldstændig skudt i hovedet. Jeg har set folk som tager op i mod 50,- for en køkkenrulle. Det er meget bedre at købe en ordentlig pakke i eksempelvis polen eller belgien.

4) Det er et anerkendt problem at du støtter alt muligt lort, ved at købe hjemmelavet fyrværkeri af en dansk dealer. I nogle tilfælde er det selvfølgelig bare en ensom gut som skal tjene lidt penge til sig selv. Men i overvejende grad er det gerne rockertyper eller andre som tjener lidt penge på krudt. De har ikke noget at tabe, da strafferammen ikke er særlig stor. Og tro mig, der er virkelig gode penge i det skidt.

My 5 cents,
//Mikkelsen
ravedome

Antal indlæg: 26

IndlægEmne: Re: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Lør dec 10, 2011 8:55 pm

Kan de såkaldte køkkenruller sammenlignes med Delova Rana ?

Hvis folk tager 50,- for et styk må de vel være noget værd ?
Vis brugerens profil
Mikkelsen
Admin
Admin

IndlægEmne: Re: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Lør dec 10, 2011 10:01 pm

ravedome skrev:
Kan de såkaldte køkkenruller sammenlignes med Delova Rana ?
Hvis folk tager 50,- for et styk må de vel være noget værd ?

Haha, nej på ingen måde Wink
Delova Rana 50mm indeholder 45 gram bltzpulver af høj kvalitet. En gennemsnitlig køkkenrulle, indeholder 10 gram lav kvalitets blitz.

Prisen fortæller ingenting, folkene bag skal tjene penge. Ikke lave forbruger produkter af høj kvalitet.

//Mikkelsen
pyr0ph1L

Antal indlæg: 19
Geografisk sted: Sjælland

IndlægEmne: Re: Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag   Fre feb 17, 2012 5:05 pm

En vigtig forskel på de danske "køkkenruller" og de belgiske/polske/italienske fabriksfremstillede kanonslag er også, at fabrikkerne har deres faste navn. Dvs, at fabrikkerne jo har et navn og et "rygte" som skal holdes ved lige = kontinuerlig god kvalitet og god sikkerhed.

Dette navn og rygte har "køkkenrullerne" ikke, derfor kan kvaliteten jo variere ekstremt meget.
Jeg er enig med vores administrator i denne debat. (:
Vis brugerens profil

Polske kanonslag La Bomba og Colour Salute iforhold til DK "køkkenrulle" kanonslag

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1